Allah Yeremya’yı Çağırıyor

Yeremya 1 

Allah Yeremya’ya şöyle dedi: “Ana rahminde sana biçim vermeden önce tanıdım seni.

Doğmadan önce seni ayırdım, bütün insanlara peygamber yaptım.”

Bunu işitince, “Ah, Egemen (her şey Onun elinde) Rab, konuşmayı pek bilmiyorum, çünkü gencim” diye ben Yeremya karşı çıktım.

Rab, “ ‘Gencim’ deme” dedi, “Seni göndereceğim herkese gidecek, sana buyuracağım her şeyi söyleyeceksin. Onlardan korkma, çünkü seni kurtarmak için ben seninleyim.” Böyle diyor Rab.

Sonra Rab elini uzatıp ağzıma dokundu, “İşte sözlerimi ağzına koydum” dedi, “Bak, halkların ve memleketlerin kökünden sökülmesi, yıkılıp yok olması, yerle bir edilmesi, kurulup dikilmesi için bugün sana hak ve kuvvet verdim. Yahudilerin yaptıkları kötülükten ötürü onlara cezalarını bildireceksin çünkü beni bıraktılar, başka ilahlara (tapındığın bir kimse ya da bir şey) elleriyle yaptıklarına tapındılar.

Sen kalk, hazırlan! Sana buyuracağım her şeyi onlara söyle. Onlardan korkma! Yoksa onların önünde ben seni korkuturum. İşte, bütün Yahudilere – Yahuda krallarına, halkın başlarına, kâhinlerine (Allah evinde hizmet edenlere), memleket halkına – karşı bugün seni etrafı kalın ve yüksek duvarla çevrili  bir kasaba, demir bir direk, tunçtan (bronz) bir duvar gibi yaptım. Sana savaş açacak, ama seni yenemeyecekler. Çünkü seni kurtarmak için ben seninleyim.” Böyle diyor Rab.

Yeremya Rab için çok sene çalıştı. Çok acılar çekti. Çok sıkıntı yaşadı. Ama hep Rab’be bağlı kalıp ondan vazgeçmedi. Burada görüyoruz ki ilk başta Yeremya Rab’bin ona verdiği işi istememiş. Bu hizmette olan ağır yükü taşımaktan çekinmiş. Ama Allah ona izin vermedi çekinsin, Yeremya’nın söylediği mahanaları kabul etmedi. Rab Yeremya’ya kuvvet vereceğini söz verdi. Ve onu her durumda kurtarıp onunla beraber olacağını söz verdi. Yeremya Rab’be güvenerek sonunda Rab’bin ona verdiği işi kabul etti.

Rab bize de hizmet edelim diye iş veriyor. Bazen biz de Yeremya gibi işi kabul etmek istemiyoruz. Mahana arıyoruz ki bu hizmeti yapmayalım. İster genç ister yaşlı olalım ya da başka bir mahanamız olsun, Rab hiç birini kabul etmiyor. Rab bize verdiği hizmet için lazım olan kuvveti verecektir. O her zaman bizim yanımızda olacak. Ve Rab istediği o işi yerine getirecek. Biz lazım Rab’be bakalım ve sadece ona güvenelim. Yeremya gibi ne olursa olsun hayat boyunca Rab’be bağlı kalalım.

Yorum bırakın